messy

Rambut ku tidak lagi terurus seperti biasa, otak ku mulai kusut, kepala ku sudah condong kearah kerja-kerja yang bertimbun bnyak nye.. di atas meja study itu....alamak!, Prof. Abul Kalam at sudden ask me to submit my powerpoint and my report for my invention project this Friday..OMG..-at the same time- help me!!..i got no placement for my internship yet..there, in font of me, - a lot of books need to be revise, the final exam is just around the corner (3 weeks left)-..hanya ALLAH sahaja lah yang tahu betapa pening nye kepalaku ini.. ingin ku lari dari sini, namun ini amanah yang perlu ku pegang .. aku perlu menimba ilmu itu..kepala ini hanya boleh tenang gelombang nya pada waktu untuk solat dan makan sahaja hehehe…

******************************************************************************

Hmmm..tetapi apabila situasi sebegini sudah terjadi, mahu di tudingkan jari kepada siapa..dia!,dia! Atau dia!, tetapi kamu jawab hati ini..biasalah kita manusia, suka benar menuding jari kearah orang lain sebab masing-masing punya ego tidak mahu mengaku kesalahan diri sendiri..betul kan?..ni semua terjadi di sebabkan kesalahan diri sendiri..mengapa suka menangguh-nangguh kan kerja. Lepas tu mulalah mahu menyesal, ~kalaulah saya~…..ishk2 jangan di sesalkan lagi..tanam dalam diri, jgn biarkan diri terlalu di manjakan, bimbang musnah masa hadapan..bak kata orang dulu-dulu “berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke hiliran, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian”..perlu di korbankan kesenangan kita hari ini, untuk kejayaan hari mendatang..percayalah, berusaha dan tawakal..

******************************************************************************

Syawal?, seronok lah jugak sebab dapat banyak duit tapi tiba-tiba slip peperiksaan tidak dapat di keluarkan sebab status ku rupa-rupanya masih berhutang dengan university..geram nya nampak gaya nya melayang lah duit ku itu, oleh itu timbul lah pelbagai masalah yang melibatkan duit pulak dalam otak ku yang suka berfikir ni..mana nk simpan duit minyak kereta, mana nak simpan duit nak makan, mana nak simpan duit nak buat preparation untuk final exam nanti..uhhhhhh...bawak mengucap wahai diriku..minta pada ALLAh agar di kurangkan beban mu..solat dan berdoa lah padanya untuk di tunjukkan jalan keluar dari masalah mu ini..namun mungkin ada hikmahnya, diriku ini seorang yang boros, mungkin ini terjadi supaya duit ku yang ada itu di elakkan dari di habiskan pada benda-benda yang tidak berpatutan..berfikiran positif untuk menjana minda aktif..

*************************************************************************************

Hmmm, diriku ini betul2 tidak mampu melangkah mengubah duduk berdiriku..aku masih di takuk yang lama..masih di lembah permulaan itu..mungkin kerana aku keseorangan dan mungkin aku perlukan seseorang bernama teman untuk menggerakkan kaki ku supaya mampu melangkah menapak maju ke hadapan mengejar cita-cita yang ku pasang teguh di dalam hati..supaya angan ku yang indah tinggi di langit malam umpama kerdipan bintang-bintang itu dapat ku gapai sebelum diri ini melangkah sampai di akhir garisan kehidupan ku ini..terima kasih kerana membaca..assalamualaikum..

0 comments: