reducing burden..


Alhamdulillah..akhirnya siap sudah power point utk projek invention ku.. semalaman menyiapkan power point ni sampai tembam mata di buat nya..tetapi bukan menyiapkannya berseorangan tapi bersama-sama ridzuan, teman sekuliah ku..kami dalam satu kumpulan yang sama dan kami telah membahagi tugas, aku menyiapkan power point, dia menyiapkan sketching “exhaust system” itu..dia lebih mahir dari aku menggunakan software solid work itu, jadi kerja sketching di serahkan pada nya..lagi seorang ahli kumpulan ku tidak hadir bersama menyusuri malam itu menyiapkan kerja-kerja terakhir projek invention ini..kami ingin hantar softcopy power point ini jam 3.30 p.m nanti..

*****************************************************************************************************************

Power point dh siap, tetapi kerja lain pula menyusul..pagi tadi sin huang menghantar sms :

” Hello..huang here. About our instrumental report. Can u send the result to my email now?. N I think we divide our work la..i do exp 1..u all do exp 3..then we combine at Sunday night..how u think?..”

But unfortunately, I have my last preparation for the invention presentation on that night lah..so we agree to postpone the time to Wednesday night –maybe- ..hehehe..kemudian, izwan di telefon untuk di beritahu esok perlu berjumpa untuk membuat group diskusi tentang report untuk eksperimen itu..hmmm..i am so tired..

*****************************************************************************************************************

Dalam perjalanan ke solat jumaat, ada seorang junior menegur “aik, dah ada kereta drive lah pergi masjid”..aku hanya mampu menjawab dgn gelakkan kecil serta sedikit senyuman kepadanya..bagi ku, lebih selesa untuk berjalan kaki, tidak perlu fikir tentang di mana mahu park itu kereta, dapat menjimat minyak dan yang paling penting dapat banyak pahala, lagi-lagi jika kita berzikir di sepanjang perjalanan itu kan..khutbah hari ini, told us buat ibadah itu perlu istiqamah, jangan lah hanya kerana bulan ramdhan kita berusaha bersungguh-sungguh untuk mencari hidayah serta keredhaan ALLAH tapi baki bulan-bulan yang lain kita kembali lalai dengan kehidupan duniawi kita..hehehhe..

*****************************************************************************************************************

Hmmm, terkilannya..sebab?..huhuhu..prof. Abul Kalam tiada di bilik nya and then kami pergi check di office mechanical rupa-rupanya prof ada meeting di putrajaya..tiba-tiba terasa seperti alangkah sia-sianya menyiapkan kerja semalam dengan begitu bertungkus lumus sampai waktu tidur pun tergadai..namun, ingat setiap yang terjadi ada hikmah nya, sekurang-kurangnya power point itu sudah siap, jadi weekend ni tidak lah terlalu terbeban sangat oleh kerja-kerja..alhamdulillah..maka adalah sedikit runag untuk mengulang kaji pelajaran..hehehe..

sebelum maghrib tadi pergi ke KFC sbb KFC plg dekat n take away untuk dinner..hehehe..


Terima kasih keranan membaca..assalamualaikum

0 comments: