BeRaKhiR SeBuAh PeRjUaNgAn

In’nalillahiwa’inna ilaihi rojiun”.
Ucapan takziah saya ucapkan pada keluarga encik fajar di atas pemergian adik amir yusuf..secara jujurnya..saya telah mengikuti kisah adik amir yusuf ini lebih kurang 5 bulan yang lalu..hati ini cukup sayu melihat perjuangan adik amir yusuf melawan virus penyakit nya. Dia terlalu muda untuk menempuh dugaan ini..sepanjang perjalanan perjuangan adik amir yusof, kesabaran yang ditunjukkan oleh encik fajar dan keluarga begitu indah sehinggakan saya rasa saya hanya sebuah jasad yang tiada warna-warninya, yang ada hanya kelamnya..

setiap kali membaca apa yang di karang oleh hati seorang bapa ( encik fajar ) di laman blog nya..titis-titis jernih air hangat pasti membasahi pipi ini..seperti di dalam igauan apabila membaca post encik fajar bertajuk “ untuk terakhir kali”..kelopak mata ini dilindungi oleh air hangat itu lagi, maka terkabur sudah penglihatan untuk membaca the rest of the post..sudah acap kali, monitor screen computer ini menjadi saksi betapa murahnya titisan air mata ini apabila membaca blog encik fajar..

kalau di imbas kembali, dapat dilihat adik amir yusof begitu bersemangat dan berusaha di medan perjuangan nya, namun sejauh mana kita berusaha, sejauh mana kita berdoa, andai itu ketetapan yang Esa, kita perlu redha..tentu ada sesuatu yang baik dijanjikan oleh-Nya kelak..Aminnn..

semoga roh nya di berkati oleh ALLAH..salam..

sesiapa yang ingin mengikuti kisah ini, di bawah ada saya link kan blog nya:
http://www.fajaril.net/blog

1 comments:



hadiyz said...

sedih la cerita adik amir ni...thanks sbb share link tue dgn sy..sgt insaf ble bc..skurg2nye kite perlu bersyukur..kita masih dikurniakan kegembiraan+kesejahteraan...