E.G.O datang --> pergi

Dalam kehanyalan sebab mengantuk pas makan nasi lemak pagi tadi, aku mengidam untuk melucahkan seekor kura-kura..dengan cara membogel kan dia..sebab aku nak tengok bentuk rupa badan dia yang sebenarnye..ramping ke buncit kea tau pape jelah bentuk badannya..tapi kalau nak fantasi tu jadi reality, aku kena tanggalkan shell dia itu tanpa kerelaan dia..( macam perogol plak )..


Tapi masalah nya, kalau aku nak bogelkan dia, aku kesian plak tgk muka dia yg berkedut tu, sayu plak hati..tapi kalau aku x buat terlepas lah peluang aku untuk mencapai impian untuk tengok bentuk badan dia..so skang secara sopan santun nye, aku dah tersepit di antara dua emosi aku..dan kalau dua-dua emosi ni bertembung dengan hebatnya, boleh menyebabkan system badan aku hilang kawalan, lalu sedikit ledakan berbau “harum” boleh tercipta..sorry melalut pulak aku..


Tetiba ketintong-an kepala otak aku ni terhenti, dan mula lah akal pendekar aku bersilat.. “dalam fantasi pun aku kena wat pilihan ke, sepatutnya semua ikut kehendak aku”..pastu bila pikir elok2, baru aku perasan memang setiap orang akan di beri pilihan dalam hidup.. tapi, kita mesti ingat, setiap pilihan punya kesan dan akibat yang berbeza..jadi kenalah pilih betul2..bahaya..


Masalah aku..

Aku ada satu tanggungjawab but then aku x mampu nak laksanakan dengan cemerlang..tapi aku boleh untuk jadi cemerlang dengan syarat aku kena mintak bantuan denagn mereka di sekeliling..tapi kadar untuk ego aku meresap keluar dari badan aku umpama perjalanan seekor siput babi dari kualu lumpur ke kuantan, menyebabkan aku jadi egolah, sebab ego x sempat nak keluar dari badan aku..sebab memang fitrah siput babi jalan sopan ( bukan lembab k ), maka otak aku terpaksa kena pusing2 mcm globe kena pusing dengan budak lelaki belum sunat untuk cari jalan penyelesaian lain selain dari mintak tolong orang..otak pusing2 sampai lah dia berhenti pada satu titik Greenwich ( kire dh dpt idea )..idea = aku kena korban kan duit untuk cari ilmu itu..yeayyy..skang aku ada 2 pilihan untuk cemerlang..


Dalam perjalan untuk cemerlang dalam tanggungjawab itu, aku terjumpe seorang sahabat dalam y.m, lalu kami chat bersama..dia bantu aku untuk betenang untuk capai puncak kejayaan itu..dia bagi banyak perumpaan, sampai senget sikit kpala aku..tapi pape pun, time kasih sebab bantu aku untuk melakukan sedikit analisi data bagi masalah serta pilihan yang ada di hadapan aku sekarang..dan di sebabkan dia jugak lah, tetiba ego aku meresap dengan kelajuan seperti pemuda di kejar babi hutan ( v pemuda = v babi hutan )..jadi aku wat pilihan aku nak tya orang sekeliling + beli ilmu itu..aku pilih dua2 sebab aku x tau yang mana terbaik untuk aku..hehehe..


so, Ego dh xdek tapi ada tinggal sikit footprint dia kat hati aku..tapi ego dalam diri aku ni, mengamal kan pembiakan secara belahan dedua, sekejap je dia xdek, sekejap lagi wujud balik lah tu..

*jgn pikir untuk diri sahaja, pikir juga tentang insan lain..kalau kita mahu di hormati kelak..
* kdg2 cuba lah sedaya upaya rendah kan ego, sbb ego adalah penghalang kejayaan dan kebahagiaan..

2 comments:



~teratai bunga indah~ said...

oit...

aku pun nk tgk badan kura2 tu...

renjizakura said...

relax man
chill up
there is so many fun thing that u can think n do k.
no need to stress up.